уторак, 27. децембар 2016.

Хуан Перон: ОБРАЋАЊЕ ПОВОДОМ ЧЕ ГЕВАРИНЕ СМРТИ



Саборци,



Са дубоким жаљењем примио сам вест о ненадокнадивом губитку за наш народ који се бори за своју слободу. Ми смо уједињени са онима који су пригрлили тај идеал било где у свету и под којом год заставом, ко год се бори против неправде, беде и експлоатације. Ми смо уједињени са свима храбрима и одлучнима који се супростављају незаситој похлепи империјализма, уз саучесништво војне олигархије и марионетских држава потпомогнуте Пентагоном које држи људе у потлаченом положају.



Данас, у нашој борби, пао је херој, најизванреднији млади човек који је дао свој живот за револуцију у Латинској Америци – командант Ернесто Че Гевара. Његова смрт слама моје срце, зато што је он био један од нас, можда бољи него сви ми, пример алтруистичког карактера, духа спремног на жртву и одрицање. Чврсто се држао вере у правдољубивост, примивши од ње снагу и храброст - која га је данас уздигла у хероја и мученика.



Прочитао сам да су га неки представили као непријатеља перонизма. Не постоји ништа апсурдније. Претпоставимо да је истина да је био повезан са покушајем пуча, колико сте тада ви имали година? Ја сам, као млад официр, учествовао у пучу који је збацио народну владу Иполита Иригојена. Такође сам тада био насамарен од стране олигархије. Битна ствар је признати те грешке и исправити их. И Че их је исправио!

Године 1954, када се Гватемала борила да одбрани власт Хакоба Арбенза против арогантне оружане интервенције јенкија, лично сам дао инструкције Министарству спољних послова да помогне у решавању тешке ситуације са којом се суочио овај млади храбри Аргентинац, те је тако он отишао за Мексико.



Његов живот, његов еп - јесу најчистији пример за наше младе људе широм Латинске Америке. Увек ће бити оних који ће покушати да нанесу мрљу његовом имену. Империјализам има огроман страх од каризме, јер је он успео да освоји срца многих људи наших потлачених народа. Већ сам примио вест да је аргентинска комунистичка партија започела лицемерну прљаву кампању са циљем да га дискредитује. То није изненађујуће, с обзиром да је сваком познато да они делују супротно историјским националним интересима. Они су увек били против националних и народних покрета. Ми, перонисти, можемо то да потврдимо.



Куцнуо је час националној револуцији у Латинској Америци и ово је неповратан процес. Садашње стање биће промењено! Детињасто је мислити да ниједна револуција не може да савлада олигархију и монополе њених империјалистичких инвеститора. Социјалистичка револуција се мора спровести, без обзира под чијим се барјаком води. Требало би да станемо уједињени у корист свих наших националних покрета. Међусобна солидарност супростављена привилегованим експлоататорима!

Многе латиноамеричке владе просто неће решити националне проблеме, зато што их није брига за националне интересе. Да би се спровела социјалистичка револуција, револуционарни говори нису довољни. Да би револуција могла да победи, потребно је да организујемо револуционарну акцију, стратегију и тактику. На челу би требало да стоје они који прихватају борбу! Ова борба биће тешка, али коначан исход биће победа за наш народ. Наши непријатељи имају значајну финансијску предност, али ми имамо набојиту моралну снагу која нам улива поверење у праведност наше борбе и историјског права за наше акције. 



Перонизам, у складу са традицијама наше борбе, као национални, народно-револуционарни покрет, одаје почаст идеалисти и револуционару команданту Че Гевари – аргентинском герилцу који је убијен у борби, борећи се за националну револуционарну победу у Латинској Америци.





Мадрид, 24, октобар 1967.





превод: Иван Петровић
 

Нема коментара:

Постави коментар